Sådan er jeg sluppet af med min daglige migræne

Ved at ændre kosten, så den indeholder mindre tyramin, er det lykkedes Helle Torpegaard at undgå sine daglige migræneanfald, så hun i dag kun sjældent rammes af de ulidelige smerter. Nu har hun skrevet en bog med titlen Migrænekuren.

Middelhavskost reducerer din risiko for slagtilfælde

Middelhavskost med mere fisk, frugt og nødder, grøntsager og bønner samt mindre kød og mælk reducerer risikoen for slagtilfælde hos kvinder over 40 år, men ikke hos mænd.

Ændring af spisetider kan slanke dig

Mindre ændringer i hvornår du spiser morgenmad og aftensmad kan reducere dit kropsfedt, men det kan være svært for de fleste.

Derfor skal du tabe dig inden det er for sent

Hvis du vil tabe dig, så skal du ikke vente til du er gået på pension, for så risikerer du både tidligere død og hoftebrud.

Træning påvirker ikke starten på overgangsalderen

Håbet om at meget motion og hård fysisk træning kan udsætte risikoen for tidlig overgangsalder, bliver afvist i en ny undersøgelse af over 100.000 kvinder.

Midaldrende kvinder falder meget oftere

Kvinder har allerede fra 40 års-alderen en markant øget risiko for at falde og dermed risiko for hoftebrud og hjernerystelse.

Små gåture øger blodtilførslen til hjernen

Sidder du dagligt ned i mange timer i træk, så øger det din risiko for demens og kognitive problemer. Men rejser du dig op og går små ture på kontoret, så hjælper det.

Kvinders celler lever længere med en sund kost

Du får et bedre helbred i alderdommen, hvis du spiser sundere, fordi dine celler aldrer langsommere.