Træner i sammen motiverer i ikke bare hinanden, men opnår også et dybere, mere intimt forhold.Træner i sammen motiverer i ikke bare hinanden, men opnår også et dybere, mere intimt forhold.

10 tips til fællestræning

Hvorfor er kvalitetstid med din mand næsten altid forbundet med god mad, rødvin og lækker chokolade i stedet for svedig motion.

 

Fælles træning med din partner sikrer jer ikke bare en bedre kondition, men også at I kommer tættere på hinanden.

Selv om  I ikke er i samme form og har forskellige mål, betyder det ikke, at I ikke kan træne sammen. Der er masser af grunde til at give fællestræning en chance:

Sikkerhed. Når I træner uden for fittness-centrets trygge rammer er der altid en risiko for at falde eller på anden måde blive skadet midt i en skov eller på en øde landevej. Træning er sundt for dig, men lider du af sygdomme eller hjertekar-problemer kan det være farligt at få en anfald alene. Træning med din partner sikrer at du får den hurtigste og bedste hjælp fra en der kender og elsker dig.

Kvalitetstid. I den moderne verden tilbringer par det meste af deres tid hver for sig på grund af karriere og andre gøremål. I stedet for at gå alene til fitness, skulle I prøve at planlægge en træning, der passer begge jeres skemaer. Så kommer du i form uden at ofre den kvalitetstid, som er vigtig i ethvert parforhold.

Fornyelse. Muligheden for nye, unikke aktiviteter er endeløs og sikrer at I oplever nye ting sammen. I kan aldrig få for meget tilfælles.

Motivation og støtte. Opmuntring og ros fra din partner er en af de bedste motivatorer. Det vil hjælpe jer begge til at træne mere ihærdigt og sikrer omsorg for hinanden.

Et dybere forhold. Motion producerer kemikalier i hjernen, der fremkalder følelser af lykke, reducerer stress  og også øger ophidselse og libido. Adskillige undersøgelser viser, at mænd og kvinder, der motionerer regelmæssigt har bedre og mere sex med deres partnere.

Respekt for din partner. At tage vare på din krop og gå op i dit helbred viser din partner, at du vil gøre dit bedste for og ønsker at være der for ham/hende i mange år fremover.

Balanceret træning. Hos mange par er der en tendens til at én partner foretækker cardio-træning (typisk kvinder), mens den anden har en tendens til at favorisere styrketræning (typisk mænd). Ved at træne sammen, kan du få dit træningsprogram balanceret til at omfatte begge former. Lad din partner lære dig at træne på nye måder og vær åben over for nye trænings-oplevelser.

Selv om det alt sammen lyder meget godt i teorien, er det så overhovedet muligt at kombinere to menneskers forskellige form.

Læs 10 gode ideer, der kan få jer igang på side 2:

  • 1
  • 2
Del denne artikel med dine venner
Hvad synes du?